Nedräkning till semestern

30 Jun

I år har jag tänkt mig en semester på riktigt och den börjar på torsdag kväll när vi sätter segel mot Baltikum. Eller jag, jag kommer åka båt i alla fall även om det inte är en segelbåt. Hela juli har jag tänkt mig och nu gäller det bara att jobba klart det sista. Har bokat in möten i början av augusti med mitt bolags största kunder för att planera höstens uppdrag. Och ett möte med en potentiell ny, stor kund.

Blev dock lämnad med en hemläxa från min mentor. Att klargöra för mig själv vad som är visionen med bolaget och med livet i största allmänhet. Det känns ju lätt fixat. Jag antar att det är samma tankesätt som jag har när jag reser. Gör en färdplan, bestäm en slutdestination och ett gäng stopp på vägen och kör sedan iväg. Och dyker något upp på vägen som känns bättre än planen, ja då gör jag snabbt en ny plan. Men det gäller ju att våga sätta det där slutmålet tillräckligt högt. Wish me luck med filosoferandet.

Kommentera

