Järvafältet – solig morgonpromenad

15 Sep

image

Imorse tog vi en morgonpromenad på Järvafältet. Solen sken och allt var så himla vackert. Däremot blev rundan kort, efter två kilometer blossade hälseneinflammationen upp igen. På mig alltså, inte hunden.

Istället la jag ett spår med två vinklar på nittiograder. Det gick ligga i ca 35 min. Även nu gick vinklarna trögt. Jag stöttade dock och felstegen blev inte så många när jag hann bromsa in i tid. 

Gräset på planen var dock riktigt kort, det gjorde det lite svårare. Som Jarmo och Kattis sa i helgen handlar det om att öva, öva, öva. Vilket vi ska göra!

Efteråt körde vi lydnad. Är supernöjd med platsliggningen. Enda gången hon nästan satte sig upp var när jag gick och plockade ihop spårsakerna. I övrigt låg hon fint trots att en hop pensionärer gick förbi. Hon ligger typ 30 sekunder så vi ska öva upp tiden. 

Ligg och sen inkallning gick bra men lite segt. Fritt följ går bra när hon går, att sitta intill mig går sådär men vi övar!
/Wilda

Kommentera

