Hitta lägenhet i Vilnius

5 Jul

Det är lättare sagt än gjort att hitta lägenhet i Vilnius. Det finns mer tillgängligt än i Stockholm (förstås) men att sitta i Sverige och scrolla ned genom annonserna på Aruodas.lt och försöka avgöra vad som är ett bra läge är inte lätt. Då har jag ändå spenderat ett par veckor totalt i Vilnius vid andra tillfällen.

Dessutom måste hundar vara tillåtna och helst ska det inte vara alltför långt till närmsta skog. Samtidigt vill jag inte bo för långt från stan. Känns smått onödigt att prova på att bo i ett annat land och så sitta fast i en sovjetisk förort 1,5 timme från stan.

Eftersom ekonomiska fakulteten ligger ost/nordost om ”gamla stan”/innerstaden och kontoret jag ska jobba från också gör det vill jag bo på rätt sida om stan. Sökandet fortsätter således men jag har i vilket fall mailat ett par mäklare och privatpersoner som har bostäder att hyra ut.

Nu ska jag ut och snickra vidare på vårt bilprojekt!

Kommentera

