Hej då Sverige – hej Litauen!

29 Aug

Snart rullar vi ombord på färjan. Lite mer än fem år efter den första sommarturen i Baltikum flyttar jag till Litauen för att läsa en masterutbildning vid Vilnius Universitet. Lägenheten hemma är såld, en liten studiolägenhet mitt i Vilnius hyrd och gården köpt och redo när det är dags att vända tillbaka igen.

Det blev en stressig sista vecka hemma med jobb och tyvärr också en oväntad operation som fick mig ur gängorna en hel del faktiskt. Gick inte att gå ihop jobb, packning, städning och att träffa alla som hade velat. Istället åker vi med andan i halsen och hälften av sakerna jag ville ta med är nog kvarglömda hemma.

Nåja. Nu börjar det nya livet och jag känner mig så himla glad att jag ordnat upp livet precis som jag vill ha det och att jag skapat mig de möjligheter jag vill ha.

Hej då Sverige.

Ett svar to “Hej då Sverige – hej Litauen!”

  1. Kristina nilsson augusti 29, 2015 den 20:04 #

    😊finns en besökspotential …….över en helg😊….en annan helg blir det Hålåsen😊

Kommentera

