Längtar till att flytta till gården

7 Sep

Det är ganska sent och jag sitter i sängen i Vilnius och läser Jonna Jintons blogg från början. Liksom från dag ett verkligen så det är ett himla scrollande men det är så fascinerande att i ett svep kunna läsa om hennes resa från Göteborg till Grundtjärn, en by i Västernorrland med 13 invånare. Om anledningarna till flytten, om kyla, vedhuggning och om att driva eget företag. Tänker på min – vår – resa mot livet på landet som i fantasin började för jättelänge sedan men som i våras började bli verklighet i och med alla gårdsvisningar fram tills nu när gården är köpt och vi bara går och längtar efter tillträdet i början av oktober. Inte långt kvar nu. Kommer såklart bli meckigt att bo i Litauen och på landet i Sverige samtidigt men det får lösa sig. När jag är klar med studierna blir det heltid på gården. Jag förstår verkligen hur Jonna resonerade och varför hon flyttade. Längtar massvis till fina sörmlandsskogar och till att få utforska varenda litet hörn och varenda vrå på vår gård.

Nu på kvällen var jag på min första föreläsning ute på ekonomiska institutionen. Tills nu har allt varit inne i gamla stan. Men mer om det imorgon!

Labas vakaras! (God kväll!)

Ett svar to “Längtar till att flytta till gården”

  1. Kristins september 8, 2015 den 03:56 #

    Vi är också nyfikna . Kram

Kommentera

