Funderingar kring min masteruppsats

10 Sep

Har precis kommit hem från kvällens föreläsning och seminarium på universitetet. Föreläsningen handlade om forskningsmetoder, hur hypoteser ska utvecklas och så vidare. Redan nästa vecka måste vi välja ämne för masteruppsatsen. Lite stressande och extra jobbigt eftersom universitetet kommer skicka ut en lista på ämnen och bara en student får välja ett visst ämne. Så det gäller att vara snabb. Har ingen aning om vilka sorters ämnen det kommer vara och jag är rädd att jag inte kommer vilja jobba med något av dem. Surt om jag tvingas lägga 1,5 år på ett tråkigt/irrelevant ämne.

Tillskillnad mot hur det är i Sverige så att vi börjar med uppsatsen redan första terminen. Vi gör dock bara den teoretiska biten. Inte så bara i och för sig… i vår är det metod och insamling av data och sen sista terminen är det själva analysen. I januari måste vi dock skicka in teoridelen och försvara den inför defence board.

Nu ska hunden få sin kvällspromend och sen är det tack och godnatt för mig. Litauiska imorgon bitti!

Kommentera

