Ämne till masteruppsats i marknadsföring

16 Sep

image

Klockan 12 igår kom mailet jag väntat på. Mailet med alla ämnesområden för masteruppsatser på mitt program Master’s in Marketing and Integrated Communications. Vi är ungefär 20 studenter, det fanns typ 25 ämnen och bara en student per ämne godkänns.

Klockan 12 kom alltså mailet med en länk till ett Google sheets och kan ni tänka er huggsexan när man på 30 sekunder försöker få en överblick över ämnena och samtidigt få in sitt namn innan nån annan hugger det ämne man vill ha?

Jag var snabb på tangenterna och lyckades knipa det ämne jag ville ha: ”Effect of corporate brand personality and individual brand personality match on consumer response”. Lagom brett sådär så att jag kan slipa fram en bra vinkel men frågan nu är ju ”bara” vilken? Har inte ens 3 veckor på mig att välja och det teoretiska ramverket ska skrivas klart denna termin. Nu kör vi!

Kommentera

