Podcast-promenad för att koppla bort stress

16 Sep

VilniusDagen har varit helt sjukt stressig med massor av plugg vilket gjort att jag inte hunnit jobba så mycket som jag behövde så nu får jag jobba i helgen istället. Jag gjorde i alla fall klart inlämningen och skickade in den. Funderar på om jag verkligen ska fortsätta med litauiskan just nu… men det är så himla svårt för mig att säga nej till saker, särskilt när det är saker jag egentligen vill göra.

Dagar som denna är det värdefullt att ha en hund. Egentligen tänker jag ”jag hinner inte gå en promenad” men i själva verket är det ju precis då promenaden behövs som mest. Så, även om det är för mycket att göra så prioriterar jag kvalitetstiden med hunden, motionen och att få lite dagsljus.

När jag promenerar i stan så älskar jag att lyssna på podccasts istället för på trafiken. Nu har jag precis börjat lyssna på Entreprenörspodden, har bara hunnit två avsnitt så får återkomma med en recension senare. Det är i vilket fall verkligen en energikälla att lyssna på inspirerande människor! Jag får alltid massor av idéer och måste pausa och anteckna dem. Låter i och för sig kontraproduktivt med tanke på stycket ovan, haha. I skogen tycker jag däremot om att bara lyssna på naturen. Lite funderingar så där på kvällskvisten…

God natt!

Kommentera

