Bibliotek, pizza och glada hundar

26 Sep


I torsdags var det sommarvärme i Vilnius. Jag var ju sjuk men hunden måste ut ändå så vi gick till parken. Flexie hittade en pinne och var allmänt nöjd med livet. Jobb och plugg präglade dagen i övrigt.

image

När fredagen kom var hösten tillbaka men jag mådde bättre. Firade fredag genom att orka gå en lite längre promenad i Vingis Parkas på kvällen. Hämtade lite asiatisk mat efteråt och käkade hemma.

image

Imorse regnade det men vi gick en rejäl promenad längs floden. Köpte en kaffe på Statoil (namnbytet förresten… Cirkel K…) och sen hände nått märkligt. Flexie var lös vid floden och sprang mot en kråka. Jag ropade tillbaka henne, inga problem. Men då började kråkan följa efter oss och flög ned vid Flexie och liksom lockade iväg henne på jakt. Jag ropade in henne, vi går vidare och sen kommer kråkan bakifrån igen och gör samma sak flera gånger. Liksom retas och hoppar ett par meter framför för att sen flyga iväg. Hmmm.

image

Pluggade hemma till lunch och sen åkte jag till biblioteket på universitetet (på bilden ovan) och pluggade med Justina. Martin dök också upp och så typ halva klassen. Riktigt fint bibliotek faktiskt. Färre böcker än på Stockholms universitet men mycket finare lokaler. Sen åkte vi till Jurgis ir drakonas  (Jurgis och draken) och åt sjukt god pizza.

Avslutade precis kvällen med en riktigt lång promenad med hunden som hängt i bilen under eftermiddagen (med promenader såklart). Vi stötte på en labradorvalp på 5 månader så de fick leka också. Kul med hund, man får prata med så många fler. Hon som ägde valpen bor till och med på min gata och jobbar på SEB så hon var i Stockholm 2 månader förra året.

Nu ska jag strax sova, blir tidig morgon med plugg!

Godnatt!

Kommentera

