En fin fredagsmorgon i Vilnius

2 Nov

image

På fredagsmorgonen förra veckan gick jag ut på promenad som vanligt. Med en kaffe i handen styrde jag stegen mot Gedimino-kullen och utsiktspunkten jag inte varit på eftersom det är hundförbud.

image

Nu när voff är på gården kunde jag således knata upp för den branta kullen.

image

Det var mycket fin utsikt därifrån i alla riktningar.

image

Exempelvis såg jag floden som jag brukar följa på min vanliga promenadrunda.

image

Sen gick jag ned från kullen och bort till den botaniska trägården. Där var det lugnt och vackert. Fortsatte sedan genom gamla stan och hem igen. Bra promenad!

Kommentera

