Masteruppsats, kyla och tillbaka i Vilnius

6 Jan

image

Efter ett par veckor i Sverige med jobb, jul, födelsedag, nyår och renovering är jag tillbaka i Litauen. Minus 19-20 grader utomhus och mössa på inomhus. Även bussarna är iskalla och rutorna är täckta av is på insidan. Ändå fint på något vis.

Dagarna spenderas med att gå upp tidigt för att hinna jobba innan ett många-timmarspass på biblioteket. Bilden är förresten utsikten från ett av fönsterna idag. Nu har det lossnat lite I skrivandet och det var hög tid. Kastade 10 sidor som var fel riktning och tog nya tag. I bästa fall har jag en (riktigt) rå färdig version imorgon kväll. Det är alltså teorin jag skriver nu.

Om jag lyckas med det kanske jag kan fira med en promenad i favoritskogen i helgen och en visit på en fest jag blev inbjuden till (Tack!) men uppsatsen går först och det går ju alltid att göra saker ännu lite bättre ^^

Nu blir det kvällsmeditation som jag kör med appen Headspace. Lyckades inte hålla i den rutinen i Sverige men nu är det dags att ta tag i det igen.

Kommentera

