Den sista vandringen och dagen i Vilnius

8 Apr

image

Ibland är saker i livet som ett plåster. Det sitter fast men mår bäst av att ryckas bort snabbt istället för att pilla bort långsamt och mer smärtsamt. Nu åker jag hem till Sverige igen. Lägenheten är uppsagd och snart urstädad och båten till Stockholm går i eftermiddag. Ett misslyckande? Absolut inte.

Jag har haft på min plan för livet, eller bucket list if you please, att bo utomlands igen. Sagt och gjort så tog jag mitt pick och pack och flyttade till Litauen. Grejen är bara att det är lite väl mycket att beta av alla grejer på livets to do-lista samtidigt. När det inte ens går att vara sjuk utan att allt blir kaos och stressen total är det dags för en ny väg mot målet.

Istället för att betala för en lägenhet och pendla till gården kommer jag försöka plugga på distans och flyga över för tentor och annat viktigt. Om studierna tar ett par månader mer får de göra det. Självklart ska betygen fortsätta att vara bäst men prioriteringar måste göras. Det var inte roligt att vara sjuk och trött och inte känna igen mig själv. Jag vill inte dit igen även om det kanske var influensa och inte går att stoppa. Oavsett så var det en extra tankeställare.

Egentligen är det inte svårare än att jag gör precis som jag alltid gjort. Jag vet var målet är men vägen dit omprövas jämt och ständigt. Nu längtar jag mest efter att hugga ved.

Kommentera

