Första snön i Vilnius, biblioteket och tenta

24 Nov

image

Tidigt söndag morgon såg jag den första snön i Vilnius när jag gick till bussen för att åka till biblioteket. Har spenderat all tid utanför jobbet där.

image

Syns inte riktigt på bilden men det är jättefint, ljust och så kan man sitta och plugga med utsikt över tallar. Jag gillar verkligen tallskog och extra mycket här i Baltikum.

image

Här är lite mer av biblioteket, en annan del av det än på förra bilden.

Hade tenta igår och så är det tenta igen nästa måndag. Bloggar ju typ bara om plugg här just nu och inte så ofta heller. Hinner verkligen inte. Väldigt tajt med tiden överlag.

Nåja. Vet att jag är godkänd på tentan och därmed kursen men jag har inte fått exakt poäng. Tentan var mycket märklig, frågorna skrivna på typ obegriplig engelska (inte svåra ord – bara helt felaktigt skrivet) och med fokus på skumma detaljer så kände inte att jag kunde visa allt jag kan. I analysen vi gjorde i grupparbetet fick jag fram mer och fick mycket bra feedback på redovisningen men är sur och besviken på tentan. Vill komma därifrån med en bra känsla och det gjorde jag inte. Det gick inte dåligt men…. jag ville göra bättre.

Den här kursen (strategic brand management) har dock varit extremt givande och jag tar med mig supermycket rakt in i arbetslivet. Så snart jag har tid över ska jag blogga på företagsbloggen om ämnena i sig, lärdomar, metoder, teorier och så vidare. Riktigt bra grejer!

Att plugga marknadsföring är helt rätt för mig och det är sjukt kul minus den lite bittra bismaken av att ännu vänta på en perfect 10 i betyg.

Ska ta och kolla på lite mer elitgymnastik nu och ställa om fokuset inför morgondagens jobb och nästa måndags tenta i sales management.

2 svar to “Första snön i Vilnius, biblioteket och tenta”

  1. Miriam Malm december 10, 2015 den 09:36 #

    Hej! Jag försöker leta efter information om hur det är att bo i Vilnius jämfört med Sverige, så jag hamnade här! Jag är mest intresserad av sånt som ifall det är billigt att leva där med inhandling av mat och kläder och hyra, att gå på krogen, etc, och hur säkert det är, är det hög brottslighet och liknande? Jag bor i Göteborg just nu, så det är väl främst det jag vill jämföra med!

    • Wilda Nilsson december 10, 2015 den 09:46 #

      Hej! Kul att du hittat hit 🙂 Det är billigare än i Sverige, främst mat och dryck ute kostar mycket mindre. Att hyra lägenhet centralt är också billigare. Kolla via aruodas.lt 🙂 Jag tycker det känns säkrare än Sverige och mig veterligen äe brottsligheten lägre. Vad tänkte du göra här? Lönenivåerna är låga (7000 i månaden)… //Wilda

Lämna en kommentar